Restitutionsträning

Usch va tråååkigt det är att springa lugnt och länge! Men ska ju tydligen vara bra att ta det lugnt ibland. Idag hade vi en väldigt stillsam fysträning med först 45 min löpning på 50-65% och sen en genomgång av diverse stabilitets- och rehabövningar inne på gymmet. Många övningar var bekanta sen tidigare men en del, som "red-cord"-träningen, är nytt. Red-cord är verkligen något jag kan rekommendera som core- och stabilitetsträning, vilken fruktansvärd träningsvärk man får!! Ni vet den där känslan när man har ont i muskler man inte visste att man hade, sån träningsvärk. Kolla upp övningar på youtube, bara söka på redcord.

Idag var första dagen på mitt andra jobb också. Som sagt så jobbar jag dels i barnpassningen på Oxygo gym och dels, sen idag, på Lumber barnhage. Det var många nya namn att lära sig, både på barn och personal, men dagiset verkar jättefint och jag tror jag kommer trivas. Barnen fattar dock inget av vad jag säger än, (jag förstår i och för sig inte dem heller) de bara stirrar oförstående på mej och tittar sen på en av de andra ledarna. Under morgonen så hade jag den gyllene chansen att titta i pekböcker med barnen, vilket passar oss utmärkt! Mitt norska ordförråd ligger på ungeför samma som barnens. Idag har jag lärt mej edderkopp (spindel), frosk (groda) och blekksprut (bläckfisk) samt nåt ord för gunga som jag inte kommer ihåg.

Nu är det läggdax, ska infinna mej på Oxygo kl 8.30 imorgon (inte kl 9 som jag gjorde i tisdags, men de var faktiskt Hannah's fel, hon som hade missat att säga att jag börjde en halvtimme tidigare).

God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0