Söndag, nr 1

De är ett lite stressigt lag de här! Vi skulle åkt från vandrarhemmet kl 10 men alla var klara så fort och kastade sej i bilarna kvarti i. Där rök tiden för min blogguppdatering...

Så de här skriver jag utan tillgång till internet i väntan på ett tillfälle att lägga upp det.

Sista matchen igår spelade vi som sagt mot Sönderjyske och det blev en bekväm vinst. Det var en rolig match med mycke fart och hela laget lyckades riktigt bra med få tekniska fel och bra timing i allt. Vi slutade på en tredjeplats i gruppen, hade vi vunnit med mer än 15 hade vi kommit tvåa, men resultatet blev vinst med 9 eller 10. I andra gruppen placerade sig lagen i ordningen Larvik, Tvis, Odense och sist Aalborg så med andra ord möter vi Odense nu kl 11.30. Det var lite synd att vi inte lyckades komma tvåa och fått möta Tvis och Jenny Gustavsson.

Efter matchen igår åt vi middag inne på Stygge i Aalborg centrum. Av det lilla vi hann se av Aalborg centrum så verkar det vara en väldigt mysig stad. Pappa, mamma och Lina kom också och åt på restaurangen och vi satt och pratade om allt som hänt sedan jag flyttat. Lina berättade om hur kul det varit att börja gymnasiet och jag fick berätta om hur svårt det är att förstå norksa och hur det ser ut i laget. Lina var förtjust över att vi hade landslagsspelare i laget och jag lovade att försöka fixa allas autografer på en t-shirt till henne. Hon har nu också bestämt sig för att bli proffs i Danmark, hur hon ska ta sig dit vet hon inte riktigt men dit ska hon! Låter kanon tycker jag! :)

Efter middagen gick jag och familjen vidare och tog en fika på nåt uteställe med livemusik i form av behaglig blues. Kaffe, glass och kaka :) Självklart halkade vi in på den gamla diskussionen att dagens "rythm n' blues" inte har nåt med blues att göra...

Nu är klockan strax efter 10 dagen efter kvällen före och det är dax att börja ladda inför sista matchen. Lite skönt att det är sista matchen faktiskt, man är ganska sliten i kroppen nu.

Men en match till och lika många vinster!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0