Första matchen!

Nu har jag spelat min första match i rosa! Vi mötte TGS/Arendal som som sagt spelar div 1.
DET GICK KANONBRA! Både för mig och laget! Resultatet blev 35-14 och jag bidrog under mina 20 min spel med 5 mål. Vi var tre M6or så vi fick 20 min var och jag tycker jag förvaltade mina minuter väldigt väl.
Vi spelade både 3-2-1 och 6-0 bakåt, 6-0 gick bra eftersom jag fick spela 3a som jag brukar men 3-2-1 var lite mer skakigt eftersom jag fick spela halvback.
Allt som allt gjorde jag en riktigt bra match och gjorde mig till och med förtjänt av bild och omnämnande på Vipers hemsida. Där har ni en bild på mig i matchtröjan, eftersom jag glömde ta en själv...
För att vara första matchen för säsongen lyckades laget bra med ganska få tekniska fel och bra utdelning, detta trots att vi saknade flera spelare pga småskador och landslagssamlingar.

Nästa helg blir den verkliga kraftmätningen i Növlinge cup uppe i Tönsberg. Då har vi förhoppningsvis med oss alla spelare och vi får möta riktigt bra lag som Nordstand och Storhamar.

Men en dag i taget, imorgon blir det först till gymmet och sen blir det nog utgång med tjejerna på kvällen! Rapport om nattlivet i Kristiansand kommer!

Nu ska jag fortsätta baka kakor... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0