Vinter!

Nu är jag tillbaka i Norge efter vår lediga vecka. Jag har haft det super och nu längtar jag verkligen till julen! Det är så mysigt när man börjar julpynta och prata önskelistor och julklappar! Har nog klapparna till familjen klar men resten kräver lite mer funderande. Själv har jag redan fått bästa julklappen, bilen såklart! Har självklart glömt ta bild på den... och tänker nog fortsätta glömma ett tag till med tanke på hur skitig den är :P Men jag och lilla bilen var på äventyr i måndags då vi tillsammans trotsade vädret och körde de ca 75 milen Stockholm-Kristiansand. Körningen gick hur bra som helst men tog på grund av snön lite längre tid än de var tänkt... Eniro säger att de tar 8 timmar... jag säger 13 timmar! Vädret hade bestämt att de bara skulle finnas en körbar fil och att snittfarten där skulle vara max 80 km/h. Men med bilstereon + massa MB bra musik och en för en gångs skull o-trött Emma gick de fint.

Nu är jag alltså safe and sound i Kristiansand och tog igår med bilen på ytterligare ett litet äventyr, denna gång till IKEA. Bagageutrymmet är ganska bra :) Kaosnivån i lägenheten minskade drastiskt och tre till banankartonger är tömda. Bästa köpet från igår är dock inte nåt från IKEA utan från Kid (typ Hemtex), köpte sängkläder i flanell! Ska bli sjukt mysigt att testa! Man rekommenderades att tvätta dom innan användning så har fått hålla mej lite.
När vi ändå pratar shopping kan jag även berätta att jag i Sverige gjorde några smått pinsamma inköp... Jag köpte godis för över 400 kr, på beställning från Norge. Va ganska kul att bara gå och plocka allt typ av godis man kunde tänka sej men folk tittade lite konstigt på mej när jag lastade upp på bandet... Hjärt- och kärlsjukdomar, ja tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0