:D

Ok, borde sova nu men de är ju alldeles för roligt att experimentera med nya kameran :P

Några bilder med lååång exponeringstid...





Ett försök att skriva "Hej Sverige" spegelvänt... gick ju sådär...


Belyste rummet med ett par värmeljus och hade exponeringstider på allt mellan 3 och 20 sekunder. Min "ljus-penna" var en liten ficklampa dimmad med toapapper för en mindre skarp ljuspunkt. Kameran fick stå ovanpå kylskåpet på fjärrutlösare.

Utan toapapper blev de så här (exp.tid 5s):



Nu ska jag tvinga mej själv att lägga undan kameran och sova lite :)

Kommentarer
Postat av: micha

Fan va häftigt de ser ut! Saknar ditt flummande agapimou!:-P

2010-11-04 @ 08:59:09
Postat av: SVAR: Micha

Hej :) så du har hittat hit. Saknar mitt flummande? Låter som jag skulle vara nån virrig hippie, haha. Vi ses på skiftet! Då blir de en massa flumm ;)

2010-11-04 @ 11:04:45
Postat av: mamma

Det blev nog en väldigt rätt present till dej.

Bilden utan toapapper tycker jag blev bäst.

Kram.

Ses i helgen

2010-11-04 @ 11:30:34
Postat av: Anders Pargell

Tjena Emma.

Jag vet inte om du kommer ihåg det men jag var tränare för dig i LSK när du kanske var så där en 15-16år.

Har följt dej lite i resultaten i tidningen men har inte sett ditt namn i tidningen denna säsong o då blir jag ju lite nyfiken. Med lite sökande så hittar jag dig i Norge.

Ska bli kul att följa dig i norska serien.

Hadé bäst.

Häls. Anders Pargell



P.s det var jag som sa att du skulle börja spela på linjen, du vägra de först. D.s

2010-11-04 @ 22:36:27
Postat av: AC

Du måste förklara hur du gjorde det där med ljuset...

2010-11-05 @ 07:44:52
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/
Postat av: Pappsen

Hej gumman

det gläder mig verkligen att se hur "rätt" det vart med kameran, jag är lite stolt över min "kreativa" lösning på det hela (du vet vad jag menar). Ser verkligen fram emot att komma över igen och hoppas att det blir en bra match.

jag såg just att Anders Pargell hade skrivit och han var osäker på om du mindes honom!?

Anders, om du läser det här. Du var en mycket viktig del i att Emma inte slutade spela utan i stället vart riktigt bra, hon har inte glömmt dig utan säger snarare att "lillsyrran skulle behöva en tränare som anders", hon har dig i starkt och varmt minne kan jag lova!



Bosse

2010-11-05 @ 09:31:27
Postat av: SVAR

Anders: Klart jag kommer ihåg dej "Pagge" :) Som vanligt snackar pappa mer än han behöver men de han säger stämmer! LSK skulle behöva fler tränare som du! Come back kanske? ;) Vad sysslar du med nu för tiden? Tur att du tvinga in mej på linjen, blev ju ganska bra. :D

Ha de fint!

2010-11-08 @ 12:02:09
Postat av: SVAR

AC: Bilderna är tagna med lång slutartid vilket betyder att kameran är "öppen" länge och registrerar vad som händer. Ficklampan lämnar liksom ett ljusspår på filmen och det andra i rummet som inte är belyst och stilla syns knappt och är skarpt. Bara fråga Pinnen så kan han förklara ;)

2010-11-08 @ 12:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0