Regn regn regn...

Nu har det regnat ordentligt sen två-tiden, klockan är nu 21. Jag kommer få simma till jobbet imorgon! Fick nästan simma hem! Det regnade och blåste så mycket så vet inte om jag fick mest vatten i skorna eller öronen. Hur mycket vatten kan det finns där uppe egentligen?!

Men trots regn måste jag säga att jag har haft en bra dag idag. Hör och häpna men jag kom faktiskt upp när klockan ringde i morse! Jag var på gymmet ca 6.15 och sprang mina sprinter (10*40m, 10*(20m+20m)) och körde igenom gym-programmet (lite rock-musik i lurarna gav en extra kick). Klockan 8.15 cyklade jag iväg till jobbet. På jobbet var alla barnen så snälla och lugna så man nästan blev misstänksam. Fick massor med gratulationer från kollegorna och bjöd på rulltårta till fikapausen (visserligen en sjukt tråkig coop-rulltårta, men ändå, det är tanken som räknas!).
Mobilerna (norska och svenska) har plingat till lite trevligt då och då och det är rena rame fröjden att vara inne på facebook! Har jag verkligen så många härliga vänner? Ja, tydligen! Puss och kram på er alla!!

Nu på kvällen har jag suttit och myst i soffan med god mat, lite godis och en av de skummaste filmerna jag sett! "2001 - A space oddessey", rena LSD-trippen! Fattade ingenting, jag läste en "förklaring" till den men blev inte så mycket klokare av det.
Födelsedagsfirandet sparar jag tills jag kommer hem till Sverige, förhoppningsvis i slutet på oktober. Då blir de fest :)

Funderade på det där med att bli äldre... Hade lite åldersångest först men så tänkte jag efter: Nu är jag 24 år och drygt 7 timmar gammal och på den tiden har jag ju faktiskt hunnit med en del. Jag har vart i fyra av sju världsdelar där jag dykt, klättrat i regnskog, gått i öken och sett storstäder och stränder, avklarat nästan 4 av 5 år till civilingengörsexamen, spelat mej upp till proffsnivå i handbollen och flyttat utomlands, hoppat fallskärm, seglat över Östersjön, flugit hellikopter... och för att inte tala om skaffat mej en massa goa vänner och hållit kontakten med släkt och familj! Inte så dåligt jobbat hittills. Och så tänkte jag leva åtminstone 50 år till! Tänk va mycket jag kommer hinna med om jag fortsätter i samma tempo!

Och på tal om saker man ska hinna med: har en bok med "1001 filmer man ska se innan man dör", nu har jag sett 99 stycken av dem, 902 to go...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0