Vipers - Selbu

Shame on me! Nu var det alldeles för länge sen jag uppdaterade. Och det är inte ens så att jag haft mycket att göra utan det har bara inte blivit av.



Idag spelade vi mot Selbu hemma. Det var en match som vi på pappret lätt skulle ta men vi gjorde de nog lite onödigt jämnt. Vi hade en bra start och drog ifrån på en gång men i andra halvlek slappnar vi nog av lite grann och låter de ta ikapp några mål. Vi får chans att visa oss bättre redan på lördag då vi möter dem i NM-cupen på deras arena uppe i Trondheims-trakten.

NM-cupen kan bli riktigt intressant i år eftersom Larvik och Byåsen istället för att mötas i finalen får mötas redan nu i kvartsfinal, dvs bara ett av lagen kan avancera. Det ökar ju möjligheten för andra lag att ta sig långt avsevärt!

Jag har märkt en del skillander runt traditionerna inför match här i Norge jämfört med Sverige. Till exempel så värmer båda lagen upp på hela banan i början istället för att hålla sig på sina respektive sidor. Vidare så hälsar lagen på varandra även innan match efter spelarpresentationen. Två ganska trevliga traditioner tycker jag, det bidrar till en lite schysstare stämning till skillnad från stämningen som ibland finns inför "hatmatcher" i Sverige. Ja, alla vet att det finns "hatmatcher" hur otrevligt de än låter... Ibland är de ju knappt spelarna ens hälsar på varandra efter matchen.

Med de orden checkar jag ut. Nu ska jag laga mej en kopp te och se om de är nåt bra på TV...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0