Hemmahelg

Tillbaka i Norge efter en helg hemma med familjen. Det var riktigt härligt att komma hem och som ni säkert förstår tog jag mej inte tid till att blogga utan gjorde annat den korta tiden jag hade på svensk mark.
Helgen bjöd på goda familjemiddagar, fika med kompisar, en mysig filmkväll, självklart handboll i Nacka bollhall, lite sällskapsspel med mera. Fick även se ena systerns nya lägenhet som var supermysig.

Men nu är jag alltså tillbaka och sitter för tillfället och väntar på att mitt experiment till middag ska mumsa till sej i ugnen. Blir sejfilé idag, eller det är vad som är planerat i alla fall... Skiter det sig blir det makaroner och köttbullar, svenska köttbullar! När jag flög till Sverige vägde min väska som jag checkade in 4 kilo, på vägen tillbaka till Norge vägde den drygt 17 kg. Tillbaka från Sverige hade jag alltså sällskap av köttbullar, bacon, felix gulaschsoppa, blodpudding, falukorv, snabbmakaroner, diverse kryddor, en massa extra tuggummin och inte minst två av Ida's smarriga hembakade bröd :D Nu kan jag laga riktig mat igen! Men inte allt på en gång, måste spara lite på det goda = sej till middag.

...matdax... fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0