Handbollsmässigt...

Vad gäller handbollen så har vi nu börjat ladda och planera inför finalen! Nu är det allt som gäller! Vi har bland annat lagt om fys och lagt in diverse träningsmatcher, allt för att vi ska vara i toppform när det gäller. Och i toppform vill man gärna vara! Matchen kommer sändas direkt i norsk tv vilket tydligen betyder ca 1 MILJON TITTARE!! Holy f**k! Vore ju trevligt att göra en bra match.

Igår hade vi beep-test för att testa hur fysen fungerat hittills och jag är förvånad över mitt resultat. Eftersom jag har haft lite problem med knän och sen ätit antibiotika har jag inte tränat kondis på över en månad trodde jag att jag skulle försämra. Men tydligen har man skött sej bra innan och framför allt tror jag de ligger nåt i de där med att "vila sej i form" ;) Förbättrade mej några nivåer.

I linje med nya fysprogrammet så var de intervall-löpning och tung styrka idag. Intervallerna va 6min*4 och sen 4reps*4set i styrkan. Ett litet tips om man springer på löpband: ha inte för bra musik i hörlurarna! Att springa, mima, spela lufttrummor och digga med huvudet lite smått innebär helt klart en risk! Och dessutom ser man otroligt dum ut...

Sist: Vi har fått våra "boblejakker" (eller dunjackor som man säger på rikigt :P ) Passar bra nu när det är riktig istid här borta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0