Vipers - Stabaek

Än en gån lyckades vi ge bort två poäng i en match vi borde vunnit. Jag vet inte riktigt vad det är men det är nåt vi inte får till där inne på plan. Första halvlek spelade vi bra och jag tror vi gick till pausvila med fyra mål upp, men i andra halvlek ca det ingeting nsom funkade. Framåt kändes det som vi tappade självförtroendet och var mer rädda för att göra fel än sugna på att göra rätt. Allt tvekande ledde till tekniska fel som blev kontringsmöjliheter för Stabaek. Har läst en del kommentarer om domarns insats också och ja, de gjorde väl inte sin bästa match men tycker ändå att förlusten är helt och hållet vår.
Det börjar nästan kännas lite tjatigt att skriva det men det är bara vår sinnesnärvaro som saknas på plan. Vi har all spelkompetens vi behöver för att vinna mot alla lag i serien och jag vågar nästan sticka ut hakan och säga att det inkluderar Larvik (om alla våra spelare har en toppendag). Men vi kommer som sagt inte till rätta och jag vet inte vad vi ska göra åt det men nåt måste vi göra. Nu har vi en veckas ledigt och troligtvis kommer väl ledningen ta upp saken efter uppehållet. Vi kan inte åka upp till Oslo och finalen utan att lösa våra humörsvängningar först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0