Vipers - Larvik

Min uppladdning inför den här kampen kunde ha vart bättre. I söndags kom vi hem sent från Hamar, omkr 23.30 och jag började jobba tidigt måndagmorgon, där emellan blev de inte många timmars sömn. Måndag kväll planerade jag att ta ikapp lite sömn men så är man ju så dum att man "ska bara in och kolla lite" på internet innan man lägger sig och så hoopsan va klockan tolv... och började tidigt tisdagen också. Till råga på de så blev de få timmarnas sömn inte så bra sömn. Igår gick jag i alla fall och la mig i god tid men sov fortfarande dåligt och vaknade långt innan klockan ringde kl 6.00.
Träningen igår va total katastof där jag hade koncentartion och fokus som en 5-åring och ingen som helst förmåga att tackla motgångar... Dessutom är de j***igt svårt att ta sig ur nåt sånt när resten av laget också tränar med noll motivation. Att träna när man själv tycker att handbollen för tillfället är tråkig är ok, men när man tränar med den inställningen tillsammans med ett lag där hälften verkar ha samma inställning känner man att man hellre hade stannat hemma.

Trots sega träningar lyckades vi idag leverera en hyfsad match mot Larvik, jag tycker siffrorna är lite missvisande mot vad vi hade kunnat åstadkomma. Frammåt är vi lite för snälla och blyga men bakåt tycker jag bitvis vi ställer upp med ett härligt 6-0-försvar. I slutet på första har vi en dålig period då Larvik går från 5-9 till 5-17 vilket inte är lite att hämta upp. Halvtiv 6-18. Ändå kliver vi in i andra med vad som kändes som det bästa 6-0 som vi spelat hittills och leder 2a med 6-3 efter 11 minuter. Sen gör Larvik 4-1 och efter 15 min står de 7-7. Sen turas vi i princip om att göra mål och halvleken slutar 14-13 till oss, slutresultat 31-20. Jag tror vi hade kunnat få bättre siffror om vi stått kvar i 6-0 istället för att träna på vårt 3-2-1 som inte riktigt funkade, många gånger så blir vi räddade av vår målvakt Silje som gör en helt otrolig halvlek. Men de är lätt att vara efterklok.

Nu har vi egen träning fram till söndag då vi ska börja förbereda oss för Byåsen som vi möter borta på tisdag. Ska bli härligt med egen tid! Kanske hinner fota och skissa lite... och sova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0