Fredag, nr 3

Gud va duktig jag har blivit på att uppdatera! Tre inlägg på en dag!

Matchen mot Midtjylland slutade 31-27 till dom. Hela matchen var jämn och vi turades om att leda, även om vi nog oftast låg ett mål över. Vårt försvarspel fungerade riktigt bra vilket kanske inte siffrorna men då ska man komma ihåg att Midtjylland är ett topp-tre-lag i Danmark och körde hela tiden med sina toppspelare. De fick slita för varenda mål.
Jag fick spela 60 minuter och fick in tre mål. Jag är ganska nöjd med mitt försvarsspel, vi spelade 3-2-1 hela matchen och jag var både centerhalv och halvback. Framåt kan jag mycket bättre, jag blev lite stillastående i andra halvlek, men de blir de ändring på imorgon!
Efter matchen åkte vi till den andra hallen och såg en stund på Odense-Aalborg. Vi fick även höra att Larvik vunnit över Tvis med 41-18!! Larvik har tydligen hela tio landslagsspelare i truppen, inte illa. Sen blev de iväg och beställa mat från världens långsammaste pizzeria, jag tog tortelini och de kändes som de tog hundra år!

Nu är vi tillbaka på rummet och det är läggdax för att sova fram till frukost kl 9. Kommer sova gott!

Och imorgon kommer mamma, pappa och lillasyster Lina hit!! Ska bli så härligt att träffa dom, speciellt Lina! :) Har saknat dom! (Ida kunde tyvärr inte komma eftersom hon jobbar). De kör hit från Sthlm via Göteborg och kommer hit lagom till matchen kl 11.30.

Tack och go natt!

P.s. två nya norska ord: pleier=brukar och agurk=gurka (dom har satt a:et på fel plats!! Så kan man inte säga ju!)
D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0