Fredag

Efter en väldigt gungig båttur är vi på plats i Danmark! Här nere har det blåst ordentligt i flera dagar så vågorna va ganska stora ute på havet. Några av tjejerna mådde lite dåligt men alla kom över levande. 



Den mesta tiden gick åt till att sitta å läsa tidningar och äta godis (bla kinderägg) men även springa till taxfree och planera hur man skulle handla för att få med sig så mycket som möjligt tillbaka till Norge. Eftersom Norge inte är med i EU är det väldigt begränsat vad man få handla. För att få med sig tillräckligt handlade många både på vägen hit och ska handla på vägen tillbaka. Och sen hoppas vi på att tullen inte bråkar med oss ;)
När vi åkt av båten hade vi ca en timmes körning till Aalborg vilket gick väldigt smärtfritt. I vår bil satt vi och poppade 60-talslåtar på högsta volym och svor över en GPS som inte ville funkade.





Men nu har vi alltså kommit fram och fått oss både en natts sömn och en god frukost.

Klockan 10 ska vi iväg och träna och sen är det match ikväll klockan sju.

På tal om ingenting så lyckades jag med en rolig grej igår. Jag har ju fortfarande ingen tvättmaskin hemma så för att hinna tvätta innan vi åkte tog jag med allt till Oxygo och tänkte tvätta mitt när jag ändå tvättade deras handdukar... Deras handdukar är turkosa och det jag tvättade var vita strumpor, två vita t-shirts och en grå tröja med gula detaljer i snören och luva. Allt vitt klarade sig men detaljerna på den grå tröjan som på alla andras tröja är gula är nu gröna på min tröja. Vår materialare har skrattat mest å mej och har vart noga med att alla verkligen göra alla observantapå det. Men men, jag kan bjuda på de... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0