Jobb!

Nu börjar det röra på sej på jobb-fronten för min del. Äntligen!! Har blivit lite smått tokig av att inte ha nåt att göra på dagarna, svårt att motivera sig att kliva ur sängen på morgonen.
Jag har dels fått svar från vikariepoolen för dagisverksamhet som jag står i och även fått svar från gymmet där Hannah jobbar. Dagiset ville först ha mig en dag i veckan men det blev snabbt tre dagar, får se hur mycket jag hinner med nu i augusti med alla turneringar. På Oxygo, som gymmet heter, har jag två dagar i veckan men då bara 9-12.
Även om det troligtvis inte hade varit nåt problem att få nåt annat jobb känns det ändå skönt att ha fått det klart så att man slipper oroa sig för om man kommer kunna betala hyran. Så här i början har man ju en del utgifter för att komma på plats, internet- och tvinstallation, tvättmaskin, ev cykel, diverse möbler osv.

För övrigt så har jag hört att det tydligen är tråkigt väder i Sverige? Här är det sol varje dag, na na na na :P Var nere på stranden och badade igår, första doppet i norskt vatten. Måste vart omkring 20 grader, skönt va de iaf. Vågade inte vara i så länge dock eftersom man sett hur mycket maneter som simmar omkring.

Sen så hittade jag en jättetrevlig grej i affären igår:

Sällskapsärtor! Nu känner jag mej mycket mindre ensam! Tyvärr var ingen av ärtorna särskillt pratsam men de va bra lyssnare...

Nu är det dax att röra sig mot träningen. Idag blir nog första träningen med fullt manskap nu när Veronika och hennes guldmedalj är tillbaka från U-VM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0