Lördagkväll

Vi är har vunnit vår grupp och ska spela semifinal imorgon!!
Vi spelade först mot Storhamar som är ett av topplagen i norska ligan och vann! :) Hela matchen var jämn men tillslut drog vi det längsta stråt. Det var lika i halvtid, 12-12 eller 13-13, och det slutade 25-23 till oss efter att vi hämtat upp ett underläge på 4 mål. Jag fick spela 60 min och gjorde de riktigt bra, fixade 5 mål och två straffar. Försvaret funkade ok, vi hade en del problem mellan 2 och 3 på min sida, men det är bara bra att vinna och ändå ha saker kvar att förbättra!

Andra matchen idag var en betydelselös match mot Flint som är nykomligar i högsta serien. Jag stod över denna matchen dels för att vi är tre M6or och dels för att spara på krafterna till imorgon. Matchen blev en riktigt skitmatch! Det var nog en kombination av att matchen inte spelade någon roll och att vi var trötta och slitna. Det har varit otroligt fint väder här och därmed tyvärr väldigt... eller snarare fruktansvärt, varmt i hallarna! Sista matchen var det så varmt att klistret inte stelnade på bollen utan var kladdigt och bollen var hal.

Men som sagt är vi klara för semifinal så det är ingen idé att hänga upp sej på den matchen utan bara att börja ladda inför imorgon.
Nu på kvällen har vi fått äta en jättegod "sommarbuffé" på hotellet med räkor, kyckling, pasta, lax, musslor, potatis... och en massa goda efterrätter :) ! Det är viktigt att ladda upp med kolhydrater inför imorgon :)
Det är så skönt att vi bor på hotell! Riktiga sängar, härliga frukostar, dusch på rummet. Tidigare har laget tydligen sovit på hårdförläggning på luftmadrasser. Får ont i ryggen bara jag tänker på det.

   

Som ni ser har vi det väldigt kul här i alla falla och det är mycket skratt mellan matcherna! Jag ber som ursäkt att jag fortfarande inte har någon bild på den rosa tröjan men ska jobba vidare på det.

Nu ska vi titta på Iron Man har på hotellrummet :)
Tack och god natt och håll tummarna för oss och mej imorgon vid 12-tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0