Mellandagar

Då var de mellandagar och uppladdningen inför finalen har börjat. Jag har haft en superjul hemma i Sverige ute på Gotland med famlij och släkt. Här är bild på moster Evas lilla paradis.



När vi kom ut vid halv-två-tiden på natten hade Eva dukat upp med ost, kex och vin som vi satt och mumsade på till tre-tiden.

Och efter de känns de som vi aldrig slutade äta. Vi har ätit julmat och -godis i massor. Pinneköttet som jag tog hem från Norge måste jag säga var en besvikelse, smakade inget speciellt. I övrigt har vi öppnat klappar, spelat spel, sett oss omkring i omgivningarna, grävt loss bilar ur snön, grillat korv :) Alla klappar blev jättebra, både de jag gav och de jag fick. Mysdressarna som Ida och Lina fick va de flera som blev avis på så vid tillfälle ska jag få hem fler. Pappas rosa velourdress va de inte så många som var avundsjuka på men de gav oss ett gott skratt. Likaså gjorde pappas ansiktsuttryck när han fick piratskepps-modellen för 5+åringar, de var knappt han kunde hålla sig från att börja bygga på en gång. Barnasinnet kvar kan man lugnt säga!

Idag när jag kom tillbaka till lägenheten var det hela fyra grader varmt! Tack och lov att jag fick sköna tofflor i julklapp, annars hade jag förfrusit fötterna! Men några kW och 15-20 värmeljus senare är nog temperaturen uppe i ialla fall 17-18 grader.

Träningen idag var en bra träning såhär efter ledigheten och julgodiset, ganska bra fart och intensitet och förutom några brända lägen lyckades jag nog bra. Imorgon och onsdag blir det analys av Larvik så jag/vi kommer förberedda.

Imorgon ska jag även till Clas Ohlson för att investera i en snöspade till bilen och promenera bort och gräva ut den. Tror nog att den är ganska inplogad vid de här laget.

Kommentarer
Postat av: AC

Måste fråga vart du köper mysdresserna, vet att de finns onepiece...är det det märket? Annars tips på bra nätbutik? :)Är lite sugen på att köpa en då vi pratar om dem på jobbet :) en som fick en i julklapp där...Lycka till nu med matcher efter uppehållet :) Kramar AC

2010-12-28 @ 21:31:24
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/
Postat av: SVAR: AC

Köpte den från våra sponsorer NextSport, de har ett märke som heter Daniel Frank. Du kan kolla deras grejjer på danielfrank.no, massa snyggt! Vet inte om de går att beställa över nätet. De är ganska dyrt, jag köpte de på en av våra sponsorkvällar där vi får rabatterade priser. Men just nu finns dom där dressarna överallt i Norge, är nog bara en tidsfråga innan de kommer till Sverige. :)

2010-12-29 @ 15:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0