Nu närmar det sig!

Imorgon är det kamp!!! Vi ska spela en träningsmatch mot ett lokalt div 1 lag! Då blir första gången jag får ta på mig den lilla rosa matchtröjan. Jag har för övrigt fått nummer 13. Jag frågade om jag kunde få nummer 5 eftersom ingen har det men tyvärr så är det numret heligt i Vipers efter att en spelare med nummer 5 dog för några år sedan. Man vet inte vad hon dog av, hon hittades bara död i sin lägenhet...
Men nummer 13 duger bra för mig, har ju varit några bra namn i den tröjan, Staffan Olsson, en av Lunde-tvillingarna... och så jag ;)

Vad har hänt sen sist jag skrev då? Inte så mycket faktiskt, eftersom jag inte har något jobb än så gör jag inte så mycket om dagarna, hänger på stranden, gymmet...
Jag har köpt min första norska pizza och jag trodde jag förberett mig menatalt på vad en pizza kostade men icke! Tänkte att 150 nok måste man väl ändå få en pizza för? Jag och Hannah åt på Peppes pizza och jag betalade 200 nok för min!!! Den var visserligen sjuk god men 200 NOK!! Blir nog inte pizza så ofta tror jag...
Har även testat bion här, eller kino som det heter... Och det måste jag säga, norrmännen vet hur en biosalong ska se ut! Breda skinnfotöljer med massor av benutrymme! För en billigare peng kunde man få obekväma svenska säten utan benutrymme men det var värt de extra kronorna! Det kostade 120 nok för skinnfotölj.


Ibland är livet rättvist, bio och McFlurry :) vi såg Robin Hood föresten, har sett bättre filmer men helt ok film...

För övrigt så börjar allt administrativt ordna upp sig också, har fått mitt norska personnummer, bankkontor, skattekort och flyttanmälning...
Va lite kul när jag skulle skriva in mig på gymmet här. Då angav jag ju mitt svenska personnummer och blev genast den absolut äldsta medlemmen! Norrmännen skriver personnummer dag-månad-år så när jag skrev in 86-10-06 blev jag helt plötsligt 104 år gammal...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0