Uppstart!

Nu sitter jag äntligen vid en pålitlig uppkoppling och kan få ihop ett ordentligt inlägg! Snyltar på uppkopplingen på gymmet där Hannah jobbar :) Det är läskigt vad handikappad man känner sig utan internet!

Igår hade vi första träningen och det gick ganska bra. Timeing och känsla är lite ringrostigt men det kommer ju tillbaka ganska snabbt.
Jag är mitt uppe i att installera mig i min fina lägenhet, idag ska jag måla om i köket! Blir lite före- och efterbilder sen :)

Som sagt så körde jag, mamma och pappa hit med alla grejjer i en hyrd skåpbil. Vi började tre på lördag morgon och kom fram halv tre på eftermiddagen. Då var man ganska sliten men det var bara bita ihop och fortsätta jobba med att tömma lstbilen. Vi var faktiskt riktigt effektiva och var klara med det på ungefär en timme. Men usch va jobbigt det var! Bor på tredje våningen och trappan upp är ganska smal och krokig! Soffan var värst! Efter att ha hängt av två dörrar fick vi tillslut in den med mindre än två cm marginal. Hade ju varit snyggt att ha släpat med sig soffan från Stockholm och sen inte få in den i lägenheten! Framförallt surt för mamma och pappa som då inte haft nånstans att sova :P


Avresa från Lidingö 02.45

 

 
Lite bilder från lägenheten. Den är på ca 50 kvm och ligger högst upp i huset.
Och det var så kul att äntigen få se lägenheten! Direkt när jag kom in så började idéer om hur jag ska inreda och måla ploppa upp i huvudet och idag ska jag som sagt börja med köket. Huset jag bor i ska rivas om fem år så jag får göra i princip vad jag vill med stället och hyresvärden sa att vill jag måla om eller något så är det bara ge honom kvittona så betalar han.
Jag fick en liten överraskning när jag klev in i lägenheten som inte var med på bilderna på nätet... En vägg! På bilderna så satt sovrummet och tvrummet ihop i ett stort rum men det kände de för att dela på. Blev ganska förvånad men tror det blev bättre med väggen, skönt att kunna skärma av sovrummet helt.

När vi hade fått upp allt i lägenheten var det hög tid för mat! Vi gick ner till vattnet och satte oss på Enok's. Där blev det varsin supergod fiskrätt och även varsin ännu godare kall öl från lokala bryggeriet!

  
Sen blev det även varsin italiensk glass från glassbaren.


Två utmattade föräldrar!

Vi somnade gott allihopa och jag var INTE avudsjuk på mamma och pappa när de kl halv sju nästa morgon började plocka ihop för att köra hela långa vägen tillbaka till Stockholm. De hade gärna stannat längre och fått se lite mer av stan men de hade jobb att gå till i måndags. Det var lite jobbigt att se lastbilen åka iväg. Helt plötligt var de liksom på rikigt, nu bor jag i Norge. Känslan var lite "strandsatt på en öde ö utan snus..." Söndagen kändes väldigt ensam, och det blev inte bättre av att det var just söndag och ALLT är stängt, inte ens matbutiker är öppna. Gick och plockade i lägenheten till fem-tiden, sen gick jag hem till Hannah och blev bjuden på grillmiddag.

Nu känns det bättre när saker och ting rullat igång och man kan ta tag i ärenden man har på stan, idag ska jag till exempel fixa mig att norskt bankkonto så att lönen kan trilla in nånstans :)

Nu får det räcka med bokstäver för denna gång... Dax att måla kök!

Kommentarer
Postat av: AC

Skönt att ha kommit på plats :) Det kommer bli jätte bra.....man blir ju lite sugan på att komma ner o hälsa på någon gång när handbollen tillåter :) Kanske se en match :) Kramar

2010-07-20 @ 21:19:00
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/
Postat av: thessan

Hej,

Lycka till med allt där borta.

Jag följer hur det går för dig med spänning :)

2010-07-21 @ 10:25:56
Postat av: Emma

Åh vilken mysig lägenhet :) Ska bli kul att följa dig :) Kräver uppdatering VARJE dag ;) Ha det bra och lycka till i cupen!

2010-07-23 @ 10:18:49
URL: http://petersson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0