äh..hmm.. "rubrik"

Min tankeverksamhet är inte på topp just nu, kommer inte på någon fyndigare rubrik.

Idag har jag haft fullt upp! Som jag skrev så har jag ansökt om norsk personnummer, fixat norskt mobilabonnemang och gymkort, vart och tittat på en lägenhet och sen vart på träning där det var maxpuls-test och sen styrketräning på det. Maxpuls-testet gick sådär. Först sprang vi 3*5 min där vi ökade tempot under fem min och sen gick ner i tempo och började om. När vi varma så skulle vi maxa upp för en lång backe, bara springa tills benen inte bär längre. Jävligt jobbigt men snabbt avklarat. Jag snubblade omkull med en puls 201 vilket jag tror är några slag för lågt, men jag kom högt upp i backen iaf... om det nu är bra :S
Sen var det styrketräning på gymmet. Gymmet är fint, gott om plats och många skivstänger jämfört med gymmen i Sverige. I samma anläggning finns det även simhall och klättervägg! Nu ska jag bara hitta mej en snygg gutte att klättra med ;)
Styrkeprogrammet som vi har ser ungefär ut som de i vi haft i Skuru. Vi har två program, ett överkropp och underkropp. Men utöver det så körde vi ett bålprogram. FY FAN!!! Här trodde man att man var hyfsat vältränad och sen får man en kniv i hjärtat och ett slag i ansiktet! Marius här har du nåt att köra med tjejerna! Dom kommer hata både mej och dej! De kallar de slyngträning. Övningarna är en blandning av plankan och de övningar vi gör på pilatesboll. Man står som man gör i plankan men man har fötterna uppe i en gunga, eller slynga, som hänger från taket. Lovar att jag kommer ha träningsvärk imorgon! Jag körde med slungan strax under knäna eftersom jag inte orkade längre ner och fystränaren kommer förbi och säger du  peppande orden "Du vet att du kör den lättaste varianten va?". Ouch! Jag ska bygga en egen slunga på landet och köra hela sommaren! Tänker inte få en sån kommentar igen!

Nu får det räcka för denna gång... har inte duschat än och klockan börjar bli mycket.

HAHAHAHA! Min lånade norska telefon ringde precis och ringsignalen va "Spiderpig"!! Den får nog vara kvar :)

Imorgon tänkte jag ta en sväng på stan med kameran så då kommer det nog dyka upp lite bilder här.
Men nu är det tack och god natt!

Kommentarer
Postat av: Marius

Haha redcord träning är alltid roligt :-)

Tränat mycket med det förut och ja om det hade varit i hallen så hade vi kört med det :-)

2010-06-16 @ 00:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0