Dag ett...

Nu lider första dagen mot sitt slut och det har varit en bra dag! Förutom stressen i morse då då. Hade en minut till godo till tunnelbanan. Marginaler är fegt! Men jag hann med tuben, flygbussen och till slut flyget.
Väl framme så blev jag hämtad av Hannah som jag nu bor hos några dagar. Jag landade 15.20 och träningen började 18 så där emellan blev det ett stopp hemma hos hannah för lite mat. Då fick jag höra en väldigt tråkig sak: det finns knappt tunna pizzor i Norge utan alla pizzor är som de tjockare amerikanska pizzorna! Mamma och pappa: nu vet ni vad jag vill ha till middag när jag kommer hem på besök!

Sen åkte vi till träningen och vi åkte tidigare för att jag skulle hinna få lite grejjer innan det drog igång. Och vad mycker grejjer jag fick! Va som julafton! Tre väskor (ryggsäck och liten och stor sportväska), t-shirts, shorts, två mjukisbrallor, träningsoveralsbyxor, löpertajts, löparskor, löperjacka, vindjacka, strumpor... ser ut som jag har flyttat in permanent hos Hannah!
Själva träningen sen var jättekul och fartfylld. Vi gick igenom en del av deras spel så att jag och en annan ny tjej (Louise Pedersen från Danmark) fick testa på lite. Ska nog inte vara omöjligt att komma ihåg. Sen körde vi lite kontringar och spel också och håll i er nu: jag var targetspelare i uppspelen. För er som inte vet vad en targetspelare är så är det spelaren som efter avslut får utkast från målvakten och styr uppspelen. "Inte bollen till en M6a i kontring" Ha, det ska ni få äta upp! Det gick faktiskt helt ok, med lite träning kan det nog bli bra. Va kul att testa på en ny roll. Anledningen till att jag testas som target är att i 3-2-1-försvaret spelar jag centerhalv och för att få till bra kontringspel kör Vipers med centern i 1:a fas och centerhalv i 2:a fas.

Kom en journalist till träningen också, eller nja... med risk för att vara ganska taskig men tror nog att det kanske var en sommmarjobbare eller nåt för med tanke få hur gammal han såg ut att vara har han nog inte hunnit med någon journalisthögskola. Men han verkade duktig, ställde vettiga frågor vilket många erfarna och utbildade journalister kan vara pinsamt dåliga på. Får se var den artikeln dyker upp sen, jag lägger upp en länk sen när jag hittar den.

Efter träningen var det tillbaka hem till Hannah för en middag som bestod av en otroligt god "flygande jakob". MUMS! Hade nog kunnat är hur mycket som helst! Kanske skulle flytta in permanent ändå? Nä... imorgon ska jag faktiskt iväg och titta på en lägenhet som klubben hittat. Den ligger jättenära hallen och även det dagis som jag eventuellt ska jobba på. Dagiset ska jag också få hälsa på på imorgon.  Faktiskt så har jag en hel del att göra imorgon, jag ska iväg till norska motsvarigheten till skatteverket och få ett norskt personnummer, jag ska få hämta ut mitt norska mobilabonnnemang, fixa ett norskt bankkonto till alla mina stålar (?) och såklart hinna blogga lite hade jag tänkt. Så nu börjar det verkligen bli läggdax! Hannah gick och la sig för typ en timme sen eftersom hon börjar jobba kl 6 imorgon. Men sååå tidigt slipper jag gå upp thank god! Jag får sovmorgon imorgon.

På gensyn imorgon! Go natt!

P.s. Tittade på norksa nyhetssändningen tidigare idag och där var det en stackare som dömdes till "9 års förvaring". Usch, undrar vilket förråd som ställer honom i?
D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0