Rundtur på stan

Blev en lång promenad på stan idag och som jag lovade kommer här lite bilder:

Norrmän äter snabbmat med stil! Sen va jag lite sugen på att bada men efter att ah tittat enr i vattnet från piren va jag inte så sugen längre:

Det oranga tror jag är maneter... och av färgen att döma tror jag inte de är de mysiga maneterna vi har i Sverige utan en aningen mindre kramgo variant...

Som ni ser är Kristiansand en jättemysig stad och jag som älskar havet tror jag kommer trivas här. Nu hoppas jag bara att jag kan få en lägenhet hysat nära vattnet. Den jag var och titta på igår låg högt upp så man hade havsutsikt men det var en bit att gå för att komma dit. Jag har lagt upp lite fler bilder på facebook.

Sen så har det visat sig att mitt oflyt med flyg fortsätter. Nu är det tydligen strejk på mode här i Norge och den här veckan är det säkerhetspersonalen på flygplatserna som strejkar! Kristiansands flygplats stängde helt igår och kommer vara stängd till minst ikväll kl 20. Om det stämmer är det ingen fara men om parterna inte kommer överens blir det jobbigare eftersom jag ska flyga till Göteborg imorgon. I värsta fall får jag återigen sätta mig på en buss upp till Olso och ta flyget därifrån. Oslos flygplats är fortfarande öppen.
Håll tummarna för att jag får flyga!

Kommentarer
Postat av: Bosse

Ser ju väldigt mysigt ut, i alla fall nu på sommaren! mamma och jag kommer över på en guidad tur snart. Ett litet råd, innan du sticker till Oslo för att flyga till G-borg. Kolla att den Svenska pilotstrejken är över! Just nu står det nästan still på flygfronten.

2010-06-16 @ 15:04:31
Postat av: AC

Nu börjar du likna en riktig bloggare :D Bilder o uppdateringar! Bra där...jag e iaf en trogen läsare :D

2010-06-16 @ 22:18:22
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag lär mig sakta men säkert :)

2010-06-16 @ 22:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0