Dolda talanger

Första halvan på helgen har vart bra. Som sagt har vi ledigt från kollektiva träningar, så har en del tid att lägga på sånt jag har lust med... dsv träna...
Igår blev de bara en snabbis till gymmet efter jobbet, nån timme med diverse benstryka. Efter en sväng till matbutiken va de hem och upptäcka sin dolda talang :) Jag lagade en alldeles fantastiskt god variant på boullabaisse (= fransk fisk- och skaldjurssoppa för alla er osofistikerade falukorvsätare :P ). Vill därmed gärna säga att det medför att jag har en talang för matlagning, men om jag ska vara helt ärlig är de nog bara faktumet att jag är läskunnig som gjorde att de lyckades... Gjorde ganska mycke by the kokbok, men gott blev det i alla fall :) Stolt!

Idag blev det närmare 2,5 timmar på gymmet med först drygt 1,5 timme yoga och sen 30 min simning. Upptäkte två saker: jag är väldigt orörlig i benen (muskulärt då, ledbanden är alldeles FÖR välstretchade) och simning är bra konditionsträning om man bara andas in vart tredje simtag. De där med andningen är bra på två sätt, dels det uppenbara att man gör de jobbigare för kroppen genom att begränsa syretillgången, men också att man automatiskt höjer tempot eftersom man vill komma fram till simtaget där man får andas. Genius!

Väl hemma sen blev det en middag med mer av den utsökta soppan och även lördagspimpad med en förrätt bestående av lite chips och en efterlängtad öl :) Till efterrätt blir det nog fruktsallad med lite grädde som är helt omöjlig att vispa fluffig. Satt och vispade i 20 min igår utan framgång... Men tänker mej att det får funka lite mer som vaniljsås är grädde och då är de helt ok till fruksallad.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Gu(E)mman!

Ser fram emot att du kan testa din läskunnighet i kokböckerna på mamma och pappa i sommar.

Du får fria händer.

Vi kan nog tänka oss ett bidrag till råvarorna.

Eller hur Bosse ?

Puss på dej !!

2011-02-06 @ 23:25:44
Postat av: Pappsen

Jag kan lova fullsponsring på råvaror! Utan minsta tvekan. Jättekul att du gillar att experimentera med mat, det är så man lär sig. Men det verkar så trist att du inte har någon att äta maten med! Själv har jag just ätit en bjudfrukost. Jag var lite förbannad när jag kom ner till receptionen i morse, inte en utan två gånger i natt har okända människor klampat in i mitt hotellrum. En karl vid tre blecket och ett fruntimmer strax efter sju när jag stod i dushen. Men det gav som sagt en gratis frukost :-)

2011-02-07 @ 15:20:28
Postat av: SVAR: Päronen

Klart jag ska komma hem och skämma bort er med mat! Ni har ju trots allt lagat middag till mej i drygt 20 år så inte mer än rätt att bjuda tillbaka lite :) Men då får ni vara beredda på ett och annat misslyckat experiment också. Att jag tycker om maten är inte mycket till betyg i och med att jag äter de mesta...

Bjudfrukost ger ju dagen en fin start, gratis är gott!

Puss o kram

2011-02-07 @ 22:35:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0