Ber om ursäkt... igen...

Kanske borde lägga till "uppdatera bloggen oftare" till nyårslöftena... Glömmer tyvärr bort de och när jag väl kommer ihåg det har jag nåt annat för mej...

På tal om nyårslöftena så har denna första vecka gått bra. Jag har ätit massa grönsaker och frukt, lagat ordentlig mat och testat några smoothies. Alla har säkert hört de förut men matlagningen blev bra för att jag planerade vad jag skulle äta i måndags och handlade in allt då. När man tränar så mycket får man liksom anpassa vad man lagar till hur mycke tid man har efter träningen. På torsdagar till exempel så tränar vi till 21 och då är de inte så smart att sätta igång men nån tidskrävande middag. Då blev de ris med kyckling i sötsur sås, tillagat på 20 min, nyttigt och jättegott :) På onsdagen hade vi egen fysträning som jag fick avklarad innan jobbet så på kvällen hade jag tid att  unna mej själv tortillas men kyckling. Kanske inte så fettsnålt med oliver och guacemole, men iaf bra fett ;)

Vidare så har jag bytt ut påläggsskinka med kalkon. Att man inte testat det tidigare(?!), både godare och nyttigare än skinka. Sen har jag lärt mig att te, framförallt grönt, är bra för fettförbränning så de har blivit en kopp till frukost. Gud va skönt de är att kliva upp i lite god tid så man kan äta frukost i lugn och ro! Jag har alltid varit sån som ligger kvar i sängen så läääänge de bara går och sen bli nån minut sen, men i måndags när jag fick gå upp klockan 7 för att invänta rörmokaren som skulle komma mellan 7 och 8 (kom 8.15) upptäckte jag att de vara ganska skönt att inte stressa igång. Det spelar ingen roll hur länge man ligger kvar i sängen, de är alltid lika jobbigt att komma ur den, oavsett om klockan ringer 7 eller 7.30, men när man väl är uppe är skillnaden stor.

Till alla er som inte har en mixer: skaffa en! Smoothies är ju sååå gott! Istället för juice på morgonen eller som mellis innan träning... Har testat några olika varianter och det är bara mer eller mindre gott. Jag har bläddrat lite i min smoothiesbok och upptäckt en massa nya goda blandingar.
Rekommendationer:
* banan/blåbär/(äppeljuice)/naturell youghurt
* banan/jordgubbar/naturell youghurt
* päron/hallon/naturell youghurt
* apelsinjuice/banan(/ägg)
* jordgubbar/ananasjuice(/kokos)! testade jag i morse och MUMS! Helt klart ny favorit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0