Fredag

Blir ju bara sämre och sämre på de här. Tror jag från och med ska sluta luras och helt enkelt konstatera att detta är en blogg som uppdateras sådär var tredje, var fjärde dag...

Vad har hänt sen sist? Inte så mycke egentligen... Jag fick punktering på bilen men de är nu fixat efter att ha lämnat däcket på reparation för 150 kr. Efter incidenten har jag frågat mej själv om jag ska vara stolt över mej själv eller skämmas lite för de kvinnliga könet när 90% av alla tjejer jag nämnt det för blivit helt chockade när jag sa att jag bytte däcket själv. "Va?! Jag skulle bli helt panikslagen om jag va tvungen att byta däck själv!" For f**k sake! Tycker liksom att de är nåt man borde sett till att lära sig om man äger en bil!

I övrigt så har de väl bara fallit ytterligare några decimeter snö. Innan jag flyttade hit så frågade jag lite hur vintrarna va här och fick svaret att ja de kan ju bli lite kallt men vi har aldrig nån snö som ligger kvar. Come again? De sista veckorna tror jag lätt det har fallit en halvmeter. Har flera gånger kommit ut till en nytt decimeterlager på bilen. Men hellre snö än slask! Blir lite ljusare och mysigare. Det bästa är när de snöar stora härliga flingor och de blir så där mysigt tyst ute. Alla ljud är liksom inpackade i bomull, ni vet säkert vad jag menar :)
De är lätt att bara tänka på allt de dåliga med snön som när man blir väckt av plogbilen mitt i natten eller står och gräver fram bilen när man redan är sen till jobbet, men man måste komma ihåg de bra också. Bland de roligaste jag sett i år var när barna på jobbet lekte ute i snön som räckte dom över midjan! Man kan inte bli annat än glad!

I morse var jag på gymmet och fick gjort en sån kroppssammansättningsanalys (hänga-gubbe-ord!) och blev väldigt fint överraskad! Ok att man tränar mycket och ligger bra till i muskelmassa och sånt men fick även veta att jag har ett skellett som väger över ett halv kilo över normalt och att jag har lite fett runt inre organ. Bra bra! All mjölk man druckit genom åren har helt klart gjort gott :)
Va ett väldigt kul test att ta faktiskt. Nu har jag all fakta om min kropp svart på vitt. Till exempel så väger mitt högerben 11,7 kg, högerarmens muskler har en omkrets på 27,9 cm och jag har en vilo-förbränning på 1935 kcal... OCH, det märkligaste av allt, som jag fick veta innan själva testet ens börjat... jag har blivit en cm längre! Hur är det möjligt?! Jag är numera 184 cm lång... Är det inte normalt att sluta växa vid typ 14? Jag borde vara närmare åldern där man börjar krympa!

För att fira mina fina siffror (förutom längden då) blir de nu lite glass! Eller mycke glass, vi får se... troligtvis mycke :D

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Grattis! Du är nu längst i familjen. Jag har varit 184, men har avgjort kommit upp i åldern då man krymper.

Jag tvivlade för övrigt inte en sekund på att du skulle fixa däcksbytet själv, men jag blev lite impad av att du även kollade rotationsriktningen på hjulen. Bra jobbat.

2011-01-15 @ 16:53:22
Postat av: Serneholt

Hej Emma

Det är bra att fysiken & humör är på topp hoppas att håller i sej tills den dan när/om du vänder hem till moderklubben för det är va vi hoppas på

//Kaj

2011-01-15 @ 19:54:48
Postat av: SVAR:

Pappa: Skulle gärna bjussa dej på några cm för känner nog inte att jag behöver allihopa. Du kanske kan få dom i födelsedagspresent :)



Kaj: Klart jag vänder hem till Lidingö nån dag och skönt att veta att man är välkommen! Kul att se att de är så många "gamla godingar" som fortfarande spelar och grattis till vinsten idag! Hälsa alla!

2011-01-15 @ 20:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0